top of page

לשנות באמ"ת

לשנות באמת © תכנית טיפול בעשרה צעדים לטיפול בקשיי ויסות רגשי בילדים

3D png.png

לשנות באמת היא תכנית טיפול ייחודית בעשרה צעדים לטיפול בקשיי וויסות רגשי של ילדים שפותחה ע"י נעמי דותן.

לשנות באמת מציגה תכנית טיפול אינטגרטיבית המבוססת על גישות עדכניות לטיפול בילדים ברוח טיפול ה-CBT

הקוגניטיבי־התנהגותי בדגש על הגישה הרציונלית אמוטיבית והיא פרי ניסיון טיפולי של 25 שנה.

התוכנית מיועדת לטיפול במגוון הפרעות וקשיים המקבלים ביטוי בקשיים בוויסות רגשי בהן: הפרעות חרדה, ADHD - הפרעות קשב ופעלתנות יתר, דיכאון, בעיות התנהגות ועוד.

הגישה מוצגת ומובאת לקהל הרחב ולמטפלים בספר לשנות באמת שיצא לאור 2018, זהו ספר ייחודי בעברית המספק ידע ודרכי התערבות בטיפול בקשיי ויסות רגשי של ילדים, והוא מיועד למטפלים בילדים, למורים, ליועצות חינוכיות ולהורים.

התוכנית הטיפולית המוצעת היא תכנית גמישה ליישום המוצגת תאורטית ומעשית וכוללת עשרה צעדים. לכל צעד נלווים הקדמה, הסבר, תיאורי מקרה והדגמות קליניות. תכנית ההתערבות בכל צעד מוצגת בבהירות ומלווה בחומרים וברעיונות לעבודה המובאים בגוף הספר ובנספחים הכוללים: טפסים צבעוניים ומאירי עיניים לעבודה, סיפורים רציונליים, ליישום מהנה ויעיל בטיפול בילדים.

הספר כולל 217 עמודים ובהם עמודי צבע רבים. נכללים בסוף הספר חומרים לעבודה 32 טפסים צבעוניים לטיפול ולעבודה בהם: אמירות באס"ה ואמירות עלי"ת, דפי פעילות כגון: זיהוי הבורות שלך, תרגיל הארנב המוכר למטפלים רבים, דפים למיפוי מה אני מרגיש בגוף (לבנים ולבנות) תכנית השחמ"ט ועוד.

התוכנית לשנות באמת מלווה ע"י שלושת הארנבים פיץ – השחור, מיץ - האדום ושפיץ הארנב הכחול המייצגים דפוסי המודדות, ומלווה בדפי עבודה רבים יישומיים לעבודה עם ילדים.

 

התוכנית משלבת בתוכה עבודה גם עם החוברת לשנות באמת הכוללת כרטיסיות, לוח תגובות גופניות למיפוי החלק הגופני ולוח מה קרה באמת לפירוק האירוע למרכיביו כחלק מההבנייה הקוגניטיבית שהיא מאבני היסוד של הגישה הקוגניטיבית התנהגותית.

3- שלטי הארנבות פיץ, מיץ ושפיץ.png
צילום מסך 2021-10-17 ב-7.05.24 אח׳.png
ענן-01.png

לשנות באמ"ת - מודל השחמ"ט

מגוון של הפרעות רגשיות מאופיינות בקשיים בוויסות רגשי; מודלים טיפוליים שונים נועדו לספק מענה טיפולי להפרעות אלו בילדים. התוכנית לשנות באמ"ת – תוכנית השחמ"ט היא תוכנית אינטגרטיבית שפיתחה כותבת המאמר ברוח המודל הטרנס-דיאגנוסטי של בארלו (Barlow, 2011). תכנית זו מתייחסת לוויסות רגשי באופן כללי במקום לטפל בסימפטום ובהפרעה ספציפית. התוכנית מבוססת על טיפול קוגניטיבי-התנהגותי בדגש על REBT, כלומר על הגישה הרציונלית-אמוטיבית-התנהגותית מבית מדרשו של אלברט אליס (Ellis, 1962).
התוכנית בנויה במתכונת של עשרה צעדים (מודולות) ליישום גמיש, צעד אחר צעד, בהתאם להפרעה של הילד ולרמת השפה של ילדים. בחלקו האחרון של המאמר מוצג יישום של התוכנית בטיפול בילדה בת שבע. 

המאמר פורסם באתר פסיכולוגיה עברית בתאריך 11.12.16 


לקריאת המאמר המלא לחצו כאן

ממליצים על הספר

לשנות באמ"ת - ערכה גדולה ומורחבת לטיפול CBT הכוללת:

  • ספר – לשנות באמת

  • חוברת עבודה לשנות באמת

  • לוח רגשות מגנטי מחיק – רגע של רגש

  • לוח תגובות גופניות מגנטי

  • לוח מה קרה באמת מגנטי מחיק גודל

  • טוש מחיק עם פקק מגנטי

bottom of page